Maraton Ósmoklasisty
Maraton ósmoklasisty z matematyki:
Cykl 20 spotkań (po dwie godziny lekcyjne) dla grupy liczącej 8 osób.
Uczniowie usystematyzują wiedzę z zakresu: liczb i działań, potęg i pierwiastków, procentów, równań, geometrii płaskiej i przestrzennej, twierdzenia Pitagorasa, statystyki i prawdopodobieństwa. Wiedza będzie przekazywana z wykorzystaniem zadań testowych.
Maraton ósmoklasisty z języka angielskiego:
Cykl 15 spotkań (po dwie godziny lekcyjne) dla grupy liczącej 8 osób.
SZCZEGÓŁOWY ZAKRES TEMATYCZNY REALIZOWANY PODCZAS ZAJĘĆ:
1) człowiek (np. dane personalne, wygląd zewnętrzny, cechy charakteru, rzeczy osobiste, uczucia i emocje, umiejętności i zainteresowania)
2) miejsce zamieszkania (np. dom i jego okolica, pomieszczenia i wyposażenie domu, prace domowe)
3) edukacja (np. szkoła i jej pomieszczenia, przedmioty nauczania, uczenie się, przybory szkolne, życie szkoły, zajęcia pozalekcyjne)
4) praca (np. popularne zawody i związane z nimi czynności i obowiązki, miejsce pracy)
5) życie prywatne (np. rodzina, znajomi i przyjaciele, czynności życia codziennego, określanie czasu, formy spędzania czasu wolnego, święta i uroczystości, problemy)
6) żywienie (np. artykuły spożywcze, posiłki i ich przygotowywanie, lokale gastronomiczne)
7) zakupy i usługi (np. rodzaje sklepów, towary i ich cechy, sprzedawanie i kupowanie, wymiana i zwrot towaru, promocje, korzystanie z usług)
8) podróżowanie i turystyka (np. środki transportu i korzystanie z nich, orientacja w terenie, baza noclegowa, wycieczki, zwiedzanie);
9) kultura (np. uczestnictwo w kulturze, tradycje i zwyczaje, media)
10) sport (np. dyscypliny sportu, sprzęt sportowy, obiekty sportowe, imprezy sportowe, uprawianie sportu)
11) zdrowie (np. tryb życia, samopoczucie, choroby, ich objawy i leczenie)
12) nauka i technika (np. wynalazki, korzystanie z podstawowych urządzeń technicznych i technologii informacyjno-komunikacyjnych)
13) świat przyrody (np. pogoda, pory roku, rośliny i zwierzęta, krajobraz, ochrona środowiska naturalnego).
ZAKRES CZASÓW GRAMATYCZNYCH
• Present Simple,
• Present Continuous, +Konstrukcja „be going to”,
• Present Perfect,
• Past Simple,
• Past Continuous,
• Future Simple,
Uczeń tworzy krótkie, proste, spójne i logiczne wypowiedzi pisemne (np. wiadomość, e-mail, wpis na blogu):
1) opisuje ludzi, zwierzęta, przedmioty, miejsca i zjawiska;
2) opowiada o czynnościach, doświadczeniach i wydarzeniach z przeszłości i teraźniejszości;
3) przedstawia fakty z przeszłości i teraźniejszości;
4) przedstawia intencje, marzenia, nadzieje i plany na przyszłość;
5) opisuje upodobania;
6) wyraża i uzasadnia swoje opinie, przedstawia opinie innych osób;
7) wyraża uczucia i emocje.